måndag, november 06, 2006

Fotografering

Idag kommer mäklaren hit och fotograferar lägenheten, visning blir 19 nov. Det har nog aldrig varit så här välstädat här hemma, och ännu mer städat/tomt blir det till visningen. Försöker nu hålla barnen ifrån alla leksaker som de annars gärna sprider ut. Saga har jag parkerat framför tvn och Tyra sover, en timma kvar att hålla ställningarna :) Hela helgen har vi städat och fixat mellan gympa (som inte blev av igen), Richard som skulle på konsert och jag som skulle på underbaraBarn-mässan.

Ang gympan så åkte jag och Saga dit bara för att få höra att det inte var något, det var ju höstlov. Stackaren blev jätteledsen såklart, vi har ju pratat om det där i flera veckor nu och än så har hon inte gått en enda gång :(

Mässan var sådär, den var mindre än förra året och det lönar sig verkligen inte att åka dit. 120 kr i inträde, 70 kr för parkering och 20 kr för garderoben, över 200 kr bara för att komma in alltså.
Jag köpte iaf en solskyddströja till Saga till nästa sommar och så fick man ju lite gratissaker men nästa år blir det nog ingen mässa...

Imorgon är det meningen att barnen ska fotograferas på öppna förskolan men båda är förkylda så vi får se hur det blir...

På torsdag ska huset besiktas, det ska bli kul att få se huset igen, vårt hus :) Vi frågade säljaren när vi skrev kontraktet om det är ok att vi tar lite mått inne så vi kan planera hur möblerna ska få plats :)

En hel del möbler måste säljas, vilket är rätt skönt. Så får vi in lite extra pengar oxå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja!! Ja vi har gått i ide här uppe, jag kommer ner en helg men inte killarna (jag o gubben ska me båt sthlm-helsingfors) men lär nog inte ens hinna till huset. Ingen dragning dit heller.... =)
Kul me huset! Vi kommer på saftkalas till våren/sommaren! Jättehärlig gård och sött hus, ni gjorde verkligen bra där tror jag! Kram

Sofia sa...

Spännande med flytt och mindre kul med visning av lägenhet när man har två små barn som älskar att stöka till kan jag tänka mig.
Här hemma går Saga oftast under namnet orkanen särskilt när vi städar och hon går bakom och kommer på att hon ska leka med det som man just städat undan.
Håller tummarna för att visning och försäljning går över förväntan och att besiktningen av huset visar att allt är bra.