söndag, oktober 22, 2006

*Zzzzzz*

Tyra har fått den fula ovanan att vakna före 6 på morgnarna *snark* imorse var kl närmare 5 än 6 när hon vaknade. Jag lyckades få henne att somna om en stund till men det var inte länge.
Nu kryper hon omkring på jag efter sladdar att bita i, hon är värre än en kanin :)

I fredags var vi och shoppade i FarstaC, köpte en Windstopper-fleece till Saga, hon valde färg själv så det blev den röd/blå. Inte den jag hade valt men det är ju hon som ska ha den på sig :) Sen fastnade hon för en tröja på POP så vi köpte den oxå. Sen köpte vi trosor på Lindex, köpte faktiskt stl 110/116 för jag tycker de krymper så i tvätten.

På Åhlens hade de halva reapriset på bokrean som varit så jag köpte en fet trädgårdsbok för 70 kr istället för över 500. Saga hittade en svampbok som hon prompt skulle köpa, och ja varför inte, vi pratar ju ofta om att plocka svamp men det blir aldrig av. Så nästa år om vi får för oss att plocka svamp så har vi tom en bok, 35 kr kostade den :)

Byxorna som jag sydde till Tyra satt som gjutna på henne! Vilket proffs man är... Igår tog jag mig an en annan utmaning, jag köpte en bärjacka när Tyra var nyfödd, en jacka som en mamma sytt om själv, men man kunde bara bära på magen med den. Igår satte jag saxen i den och nu kan man bära på ryggen och Tyra har ett hål att sticka upp ur! Får väl se om den kommer användas något...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Morgon stund har guld i mun......eller nått! =)

Ann sa...

Du är så himla händig! Vad bra att bokrean fortfarande är igång på Åhléns!
Skickade dit en kursdeltagare idag, vars lexikon håller på att falla i bitar.
Vi kom fram till att det var nog inte bara nya kläder (som alla muslimer har på sig idag, iom Eid al-Fitr, Ramadans slutfest) som behövdes till det där lexikonet!

Perfekt! Man kanske skulle dra en repa själv där... :o) Vad bra att du fick tag på wind-stoppern! Grattis!