fredag, oktober 05, 2007

Öroninflammation :(

Japp, igår fick Tyra feber och inatt har hon inte sovit många timmar, inte jag heller då såklart.
Imorse ringde vi VC och fick tid kl 10.15. Lämnade Saga på dagis kl 9 och skulle åka vidare när jag upptäcker att jag har punka! Shit, jag som aldrig bytt hjul på en bil och jag ville inte stå inför en hel dagisgård o försöka heller... Ringde Richard som var långt bort på andra sidan stan, men han skulle komma o byta däck när ha var klar. Vi hade ju en tid att passa så jag och Tyra promenerade bort till busshållplatsen och tog bussen till VC.

På VC fick vi sitta nästan en timme eftersom vi dels var för tidiga och doktorn var dessutom efter i tidsschemat. Väl inne konstateras dubbelsidig öroninflammation :(
Ner till apoteket för att hämta penicillin med en Tyra som nu börjat tackla av ordentligt (kan tillägga att vi såklart inte hade någon vagn med så jag bar henne runt), hon somnar till slut i min famn när vi sitter i kassan. Sen sover hon hela vägen tillbaka till bilen och hela vägen hem och hon fortsätter sova i princip tills R kommer hem med Saga, med en liten vakenperiod för lunch imellan.

Hon har tagit penicillinet jätteduktigt ikväll!

Nu kännns Saga febrig oxå :(

Inga kommentarer: